Foto: Mostphotos.com

Foto: Mostphotos.com

Eon lovar att ersätta strömlösa kunder

SYDSVERIGE. Elbolaget Eon har beslutat att betala ut ersättning till alla kunder som drabbats av strömavbrott i samband med stormen Gorm.
Kunder har rätt till ersättning om strömmen varit borta i minst tolv timmar. Ersättningen vid tolv timmars avbrott uppgår till 12,5 procent av den årliga elnätskostnaden.
– Jag rekommenderar alla att göra en felanmälan för att säkerställa att man kommer in i vårt system. Därefter behöver kunderna inte göra något aktivt för att få ersättning. Den betalas ut automatiskt inom ett par månader, säger Jakob Holmström, presschef på Eon, i ett pressmeddelande.

På måndagskvällen hade 80 000 kunder fått strömmen tillbaka. Arbetet med att röja bort träd gör dock att många kunder fortfarande saknar ström.
Med anledning av det utdragna reperationsarbetet har Eon öppnat tillfälliga informationskontor i de mest drabbade områdena.
Med anledning av att det utdragna reperationsarbetet öppnade E.ON fem informationskontor under måndagen. Allt med mål och syfte att stötta de fortfarande strömlösa kunderna. Däribland på Församlingshemmet i Broby och i Kågeröds Bollklubbs klubbhus i Svalöv.

Publicerad 01 December 2015 10:00