Citymail svarar missnöjda kunder

Replik på insändare från 15/9 samt 1/10

REPLIK. Till att börja med vill jag beklaga att ni ibland saknar försändelser eller får fel försändelser. Så ska det naturligtvis inte vara. Jag föreslår att ni tar kontakt med Bring Citymails kundtjänst 0200-211 911 så de kan säkerställa att vi har era adressuppgifter korrekt registrerade, och även säkerställa att ni får rätt post i rätt brevlåda.

Samtidigt vill jag återigen försäkra om att man kan lita på Bring Citymail. Våra brevbärare och våra chefer tar sina jobb på största allvar och de gör ett otroligt bra jobb när det gäller att se till att rätt försändelse ska komma fram till rätt adress i rätt tid. Vi hanterar dagligen miljontals försändelser och endast ett fåtal av dessa reklameras som saknade. Oberoende mätningar visar dessutom att 98,5 procent av våra försändelser kommer ut i rätt tid. En så hög leveranssäkerhet är vi ensamma om i världen.


Vi är mycket tacksamma om ni kan ta kontakt med vår kundtjänst. När vi gör fel, vilket förstås vi och alla andra då och då gör, vill vi självklart få en möjlighet att bättra oss.


Publicerad 01 October 2010 14:56